מהן תביעות רשלנות רפואית ומה חשוב לדעת לגביהן


תביעות רשלנות רפואיתתביעות רשלנות רפואית הן תביעות נזיקיות המוגשות כאשר נגרם לכם נזק כתוצאה מטיפול רפואי לקוי או בגין אי נקיטת הליך רפואי נאות.

למרות שניתן ברוב המקרים לסמוך על רופאים במידה רבה, גם הם בני אדם וטעויות הן דבר בלתי נמנע לרוע המזל. למרות האמון שאנו נותנים בצוותים הרפואיים, במקרה של נזק עקב רשלנות, מגיע לכם לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לכם. לכן מגיע לכם לעמוד על זכויותיכם המשפטיות לקבל פיצוי במקרה שזכויותיכם מופרות עקב התנהלות רשלנית בהליך רפואי.

תביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית יכולות לנבוע בגין מקרים שונים, כאשר אין רשימה סגורה של מקרים שייחשבו כרשלנות רפואית. בין השאר, ניתן לומר שטיפול הוא רשלני במידה שהרופא ביצע הליך רפואי בצורה שאינה זהירה מספיק, כלומר אינה סבירה בנסיבות המקרה הספציפי.

בנוסף, ניתן לכלול בגדר התנהלות רשלנית של הצוות הרפואי מקרים בהם נבחרה דרך טיפול שלא הייתה אמורה להיבחר בנסיבות העניין, בין אם מדובר בטיפול שאינו בקונצנזוס או בין אם במקרה שאינו מתאים. זאת ועוד, ניתן להחשיב התנהלות רשלנית של הצוות הרפואי במידה שלא עמדו בחובת הגילוי כלפיכם. קרי, לא מסרו מידע מהותי שהיה צריך להימסר לכם לפני הטיפול. במקרים מסוג זה יהיה צורך להוכיח את התקיימות יסודות עוולת הרשלנות, כפי שמופיעה בסעיפים 35 ו-36 לפקודת הנזיקין [נוסח חדש].

הסכמה מדעת

לא רק זאת, ניתן לתבוע תביעות רשלנות רפואית אף בגין מקרים של היעדר הסכמה מדעת. מקרים כאלו הם כאשר לא סופק לכם מלוא המידע הרלבנטי – כגון: סיכונים, סיכויים, אלטרנטיבות טיפוליות ואילו הייתם מקבלים את המידע, לא הייתם נותנים הסכמה לטיפול רפואי אשר הסתיים בנזק.

כפי שציינו לעיל, יכולות להיות פרשנויות שונות להגדרה איזו פעולות רפואיות ייחשבו ככאלו שיצמיחו לכם עילת תביעה טובה שתזכה אתכם בפיצויים. כאמור, אין מדובר ברשימה סגורה ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לתביעות רשלנות רפואית שידע להכווין אתכם ולהנגיש לכם את הדין. עורך הדין יוכל לסייע לכם במאבק על זכויותיכם.

רדיפת צדק באמצעות תביעות רשלנות רפואית 

מהן תביעות רשלנות רפואיות

מקרי ליטיגציה בתחום הבריאות נוגעים לתביעות המוגשות במקרים של רשלנות רפואית. תביעות רפואיות ממלאות תפקיד מכריע ומשמעותי בשמירה על זכויות החולה ובהבטחת אחריות בתחום שירותי הבריאות. 

התביעות בתחום הרשלנות הרפואית הן פעולות משפטיות אשר ננקטות על ידי מטופלים כנגד אנשי מקצוע בתחום הבריאות, מוסדות או ארגונים בתחום הבריאות, כאשר הם סבורים שנגרם להם נזק עקב טיפול רפואי לא תקין. עילת התביעה תתממש כאשר יוכח כי הטיפול הלקוי הוביל לגרימת נזק, פציעה או אף מוות למטופל. 

הטיפול הלקוי יכול לבוא לידי ביטוי במספר דרכים, בין היתר בטעויות בזמן ניתוח, אבחנות שגויות, או טעויות במתן תרופות מרשם. תביעות רשלנות עשויות לכלול כל מצב בו אנשי מקצוע או מתקנים רפואיים לא עמדו בסטנדרט הטיפול הראוי במטופל, וכתוצאה מכך נגרם לו נזק. 

ההליך המשפטי של תביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית כוללות סדרה של שלבים, כאשר הראשון הוא הייעוץ הראשוני. בשלב זה, המטופל מתייעץ עם עורך הדין אשר מתחקר ומעלה השאלות החשובות ובהתאם מתחיל בשלב איסוף המסמכים הרפואיים . לאחר מכן מפנה עוה"ד התיק לייעוץ מומחה רפואי תוך שמציג לו ההשתלשלות הרלבנטית ומציג בפניו התיק הרפואי .בהתאם לתשובת המומחה ניתן  לגבש עמדה האם ניתן  וכדאי להגיש תביעה לביה"מ מגובה בחוות דעת מומחה . 

 

ל לאחר הגשת תביעה , בהרבה מקרים פונים הצדדים להליך גישור בפני מגשר מקצועי  בתחום .ככל שהצדדים לא מצליחים להגיע להבנות הרי שהתיק יתנהל בביה"מ .במהלך המשפט, יציגו הצדדים את טענותיהם ואת ראיותיהם מול שופט שיקבע את תוצאות המשפט ובהתאם יפסוק את גובה הפיצויים תביעות רשלנות רפואית הן חיוניות להבטחת מתן פיצוי הוגן והולם למטופלים שנגרם להם נזק בשל טיפול רפואי רשלני. 

מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו לייעוץ ללא תשלוםואנו נפעל בשיא העוצמה להשגת הפיצוי המירבי עבורכם.